Razvojne težave otrok, ki jih z naravno metodo lahko odpravimo

Vse več otrok (in s tem njihovih staršev ter širša družba) se sooča z razvojnimi težavami oz. s težavami na področju motorike/gibanja, govora in jezika, pozornosti in koncentracije, z vedenjskimi in učnimi težavami, disleksija ter hiperaktivnost. Z Obrazno refleksno terapijo SorensensistemTM je mogoče preseči tovrstne težave na naraven in neinvaziven način v bistveno krajšem času, kot z do sedaj poznanimi načini. Nataša Kos Križmančič je nad projektom navdušena: »Prepričana sem, da smo začeli premikati meje senzibilnosti naše družbe za potrebe otrok in staršev, ter osvestili širšo javnost o naravnih sodobnih možnostih in pristopih k reševanju težav otrok, ki so naša prihodnost.« Cilji pilotnega projekta pa presegajo lokalne okvire: »Moj cilj je projekt v prihodnje izvajati na nacionalni ravni, kontinuirano in na več šolah širom Slovenije.« je dodala strokovnjakinja, ki je metodo pripeljala v Slovenijo leta 2012. Gre za metodo dela svetovno priznane terapevtke danskega rodu Lone Sorensen, ki je bila večkrat nagrajena za svoje učinkovite metode zdravljenja otrok in humanitarno delovanje. Podoben projekt se je z odličnimi rezultati odvil že na Danskem in v Veliki Britaniji.

Enajst individualnih terapevtskih planov

V projektu je s prostovoljnim strokovnim delom sodelovalo 10 izšolanih terapevtk in 11 otrok iz OŠ Poljane v Ljubljani, v starosti od 8 do 12 let. Terapevtke so pripravile individualne terapevtske plane, terapije pa so izvajale 10 zaporednih tednov, enkrat tedensko. Sodelujoče otroke so na povabilo šolske strokovne pedagoginje k projektu prijavili starši, ki so se predhodno seznanili z metodo in njenimi učinki. Obrazna refleksna terapija SorensensistemTM je povsem neboleča, prijetna in sproščujoča metoda s hitrimi učinki.
Blagodejno deluje na imunski sistem, hormonalno ravnovesje, možgane in živčni sistem, mišice, organe in čustvene težave. Posebej uspešna je pri obrazni paralizi, glavobolih, migrenah, težavah s sinusi, učnih in vedenjskih težavah otrok, hormonskih motnjah ter posledicah stresa. Metoda omogoča odpravljanje vzrokov zdravstvenih težav in hkrati pospešuje proces zdravljenja. Mednarodno priznana terapevtska metoda se izvaja v 26-ih državah, med drugim tudi na Švedskem, Poljskem, v Španiji, na Japonskem, v Severni Ameriki in Argentini. Na Danskem pa so inovativne metode in koncepte zdravljenja Lone Sorensen leta 2000 odobrili tudi v Državnem rehabilitacijskem centru za možganske poškodbe. Obrazna refleksna terapija in Temprana refleksna terapija, sta vključeni v zdravstveni sistem na Danskem.

Ena metoda za različne izzive posameznega otroka

Svoja opažanja so pred začetkom in po koncu prostovoljnega projekta podali učitelji in starši, otroci pa so se o svojem počutju s terapevtkami pogovarjali na vsakem srečanju. Pred začetkom projekta so bili opravljeni tudi testi branja in pisanja. Nekateri šolarji so se soočali z izzivom pisanja, razumevanja prebranega, tekočega branja in težav pri učenju, spet drugi niso dobro spali, se zbujali utrujeni, imeli slabšo koncentracijo, naučeno pa so hitro pozabili.

Rezultati potrjujejo uspeh

Po desetih terapijah so starši pri otrocih opazili večjo pozornost, boljšo koncentracijo, daljša obdobja zbranosti, večji samozavest in komunikativnost, manj nočnih mor in strahov, boljše splošno razumevanje, manj govornih tikov, manj težav s koordinacijo, ravnotežjem in zbranostjo, boljše in hitrejše razumevanje navodil, boljša motivacija za domače naloge, bolj tekoče branje in lepšo pisavo.

Tudi učitelji se strinjajo, da so otroci pri pouku bolj pozorni, imajo boljšo koncentracijo in so bolje organizirani. Prav tako redkeje pozabljajo domače naloge, bolje razumejo prebrano ter navodila in učno snov, bolj čitljivo pišejo in so manj konfliktni. Otroci berejo bolj tekoče, gojijo večje spoštovanje avtoritete in so bolj prilagodljivi, imajo manj težav s koordinacijo in boljšo samozavest.

Test branja in pisanja, ki so ga strokovnjaki opravili pred in po projektu, je pokazal, da otroci v veliki meri bolje in lažje berejo, delajo bistveno manj napak, besedilo preberejo hitreje in ga tudi bolje razumejo, berejo bolj zbrano in samozavestno, ne vlečejo zlogov, opazijo napake in jih popravijo ter lažje in bolj čisto izgovarjajo glasove in besede.

Na OŠ Poljane so nas obiskali tudi mediji in vabimo vas, da si pogledate prispevke o projektu (prispevek odprete s klikom na medij):