Novoletne zaobljube

Novo leto je priložnost za nove začetke. Statistika pravi, da na novega leta dan kar polovica odraslih pripravi novoletne zaobljube, a tudi, da jim le deset odstotkov njih zmore ostati zvestih. Nekje konec februarja ali celo že prej se tolčemo po glavi obupani, ker imamo tako šibko voljo. A kdor razume, kako se nove navade sploh zmorejo oblikovati, do sebe ne bo preveč strog, temveč bo svoje zaobljube oblikoval drugače.
Vsa ravnanja, ki jih želite spremeniti, a so v letih ponavljanja postale življenjski slog, zahtevajo posebno »obravnavo«. Ljudje se najpogosteje ne zmoremo držati novih pravil zato, ker jih je preveč, so nerealna ali pa smo žrtve t. i. »sindroma lažnega upanja«.
Praktična navodila
Ko boste na silvestrovo sestavljali nov seznam vsega, kar boste v 2018 počeli drugače in bolje, imejte v mislih nekaj preprostih »pravil«:
1. BODITE REALNI – Zaobljubite se praktičnim spremembam, dolgoročne cilje pa razstavite v več manjših, lažje obvladljivih. Če imate občutek, da spijete preveč alkohola, bo le redkim uspelo 1. januarja vzpostaviti popolno abstinenco, ki bo trajala. Pijete alkohol vsak dan? Začnite tako, da si ga privoščite vsak tretji.
2. KORAK ZA KORAKOM – Radi bi nehali kaditi, se več rekreirali, jedli bolj zdravo. Najprej izberite en cilj. Ko ga boste dosegli, si izberite drugega. Nič hudega, če je že marec ali april.
3. BODITE PREUDARNI – Naj bodo cilji specifični, merljivi, dosegljivi in časovno omejeni. Bi radi prihranili več denarja? Predstavljajte si, za kaj in kdaj ga boste porabili.
4. ZAOBLJUBE DELITE S PRIJATELJI – Če boste svoje načrte delili z bližnjimi, boste ne samo bolj motivirani, temveč boste za uresničitev ciljev dobili podporo. Bi se radi odvadili prekomernega uživanja sladkorja? Če bodo bližnji vedeli, za kaj si prizadevate, vas ob naslednjem obisku ne bodo zasuli s krofi in medenjaki.
5. V DVOJE GRE LAŽJE – Če se odločite, da boste prenehali kaditi, soprog pa veselo vsako jutro začne s cigareto ob kavi, boste v skušnjavi, ki vas bo spravljala v stisko. Morda se lahko zdravega načina življenja lotita skupaj. S tem se bo povečala tudi verjetnost, da boste res nehali kaditi.
6. POZABITE NA OBČUTKE KRIVDE – Povsem običajno je, da nam tu in tam spodleti. To ne pomeni, da odločitev za boljše življenje ni bila pametna ali da ste vi sami nesposobni za spremembe. Uspeh ne pomeni nikoli doživeti razočaranja, temveč vztrajati kljub temu, da se pojavi. Cilj je znan, pot tudi. Nihče pa ne trdi, da ta nima nobenih ovinkov.
Čas je darilo
Ko premišljujemo o tem, kaj vse bi bilo dobro spremeniti v življenju, žal vse prevečkrat pozabimo na tisto najpomembnejše. Najprej, da je čas največje darilo. Ne glede na to, koliko boste v življenju pojedli hrane, ki bi naj vam škodila, ne glede na to, ali boste pretekli maraton, ali pa popoldneve preždeli na fotelju, pristni odnosi z drugimi ljudmi so tisto, kar dela naše življenje zares vredno. Posvetimo se drug drugemu v vseh tančinah življenja, ne pozabimo, da je svet, ki nas obdaja, odvisen od tega, kako se vedemo in znajdemo v njem.

Kontakt

Refleksoterapija, Nataša Kos Križmančič s.p.
p.e. Mirje 6, 1000 Ljubljana

Telefon: 041 764 964
E-pošta: obrazna.refleksoterapija@gmail.com
Facebook Google+ Twitter Youtube Instagram

Novice